Update van mijn leven tot oktober 2020

11 oktober 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

24 mei 2019 was mijn laatste verhaal. Ik had gewoon even niet de behoefte om mijn leven te delen. Op social media ben ik over het algemeen niet heel erg actief. Ik leef liever een leuk leven, dan dat ik dit continu doe, kijkend door mijn telefoon.

Maar er is wel ontzettend veel gebeurd sindsdien en vandaag voelde ik ineens de energie om het te delen. Ik zal proberen het verhaal kort te houden, wat waarschijnlijk niet mogelijk is, maar goed we zien wel!

Afgelopen jaar heb ik mezelf zien groeien naar een vrouw die meer en meer van zichzelf houdt. Ik had het nodig bepaalde processen te doorlopen en mijn wil was groot te komen waar ik nu ben! Het liedje van Harry Jekkers 'Ik hou van mij', zou ik maar al te graag zelf geschreven willen hebben! Want je geeft pas echt iets kostbaars aan een ander, wanneer je van jezelf houdt.

Dit proces doorliep ik op verschillende gebieden in mijn leven het afgelopen jaar. Zowel in de liefde als op mijn werk kwam dit thema terug. Ik liep tegen grenzen aan van mijzelf. Het liefst schoof ik deze aan de kant, of stak ik mijn hoofd in het zand. Net doen alsof die grenzen van mij er niet waren en alles precies kon blijven zoals het was. Ik was namelijk veel te bang om los te laten, niet wetende wat het alternatief was. Ondertussen gebeurden er wel allerlei dingen, waarbij ik zowel lichamelijk als mentaal voelde: 'dit klopt niet'. Ik werd vaker ziek en had last van lichamelijke klachten.
Ik kwam erachter dat hoever ik dit ook weg wilde stoppen, het toch altijd weer bovenkomt. Zoals een bal onderwater duwen, die uiteindelijk toch naar de oppervlakte schiet.

D.m.v. coaching gesprekken ben ik zo ontzettend veel over mijzelf te weten gekomen. En hoe meer ik me openstelde, hoe meer bijzondere dingen er op mijn pad kwamen. Ook wat meer alternatieve dingen zoals: Wataflow, hypnose, breathwork, reconnective healing, tarrot en als laatste Human design (hier zal ik straks nog iets over vertellen).

Door dit proces werd voor mij steeds duidelijker wie ik echt ben en hoe ik door mijn jeugd ben geconditioneerd, waardoor ik nog vaak bepaalde keuzes maakte om een ander te willen pleasen. Wanneer je hierachter komt, wordt het steeds moeilijker weg te lopen voor de waarheid. Alsof je een handleiding krijgt naar een beter leven en net doet alsof die niet bestaat. Dat zit niet in mijn aard. Het heeft helaas wel betekent dat ik veel grenzen heb moeten leren aangeven de afgelopen maanden. Het was ontzettend leerzaam, soms verschrikkelijk moeilijk, verdrietig, beangstigend, maar ook verlichtend en een opluchting. Ik heb helaas afscheid moeten nemen van hele fijne, mooie situaties en mensen die ik allemaal erg dankbaar ben. Zonder hen had ik dit mooie proces niet mogen doorlopen en was ik niet waar ik nu ben.

Het eindresultaat is nu dat ik besloten heb, mijn mooie werk en waarschijnlijk ook het eiland te gaan verlaten. Als alles mee zit, zal ik verhuizen naar Bonaire. Een nieuw avontuur, een nieuwe baan, een nieuwe ervaring en een nieuwe liefde <3 ! Niet alles is al zeker, maar hej, dat is het leven toch niet. En al helemaal niet nu Corona ineens in ons leven is.

Ik voel me heel goed. Veel spanning is weggevallen en ik heb mijn kwaliteiten leren inzien. Hoe meer ik mezelf ben, hoe intenser gelukkig ik me voel, hoe beter ik andere mensen kan en wil helpen en hoe meer ik gewoon voel dat ik in een positieve flow zit, die me soms het gevoel geeft dat ik vlieg. Ik ben me er natuurlijk van bewust dat het leven altijd ups en downs zal hebben en ik nooit uitgeleerd ben, maar ik ben ook intens blij dat ik me op dit moment zo lekker in mijn vel mag voelen!

Dit wilde ik gewoon eventjes delen. Misschien wel in de hoop dat meer mensen het aan gaan durven opzoek te gaan naar zichzelf, grenzen te leren aangeven en los te durven laten wat niet langer goed voor ze is.

Ik zou nog even terug komen op Human design. Dit was voor mij de kers op de taart.
Even een paar zinnen van internet geplukt: Human Design is een relatief jong systeem dat eind jaren tachtig ontstond uit een combinatie van verschillende esoterische en reguliere wetenschappen: de astrologie, de Chinese I Tjing, de Joodse Kabbala en de Vedische chakraleer, als ook de astronomie, de kwantummechanica, de biochemie en de genetica.

Bij Human design gaan ze er eigenlijk vanuit dat jou mogelijkheden en beperkingen al vast liggen op het moment dat je geboren wordt. Aan de hand van je geboortedatum, geboortetijd en geboorteplaats, krijg je een chart te zien, waar een hele uitgebreide theorie achter schuil gaat.
Hoe dan ook ik heb een reading gedaan, om erachter te komen wie ik volgens deze chart ben en het was zo ontzettend verhelderend, inzichtgevend en opluchtend! Veel dingen waar ik vragen over had bij mezelf, werden beantwoord in deze chart. Op allerlei vragen kun je antwoorden krijgen zoals:
- Wat zijn mijn sterke en zwakke punten
- Wat is mijn purpose?
- Waarom laat ik mij soms beinvloeden door emoties van anderen?
- Waarom heeft iemand anders meer energie dan mij?
- Ben ik monogaam of eerder polygaam
- Waarom denken andere mensen niet hetzelfde als ik?
- Waarom wordt ik snel ziek als iemand anders ziek is?

Etc. etc. je kan het zo gek niet bedenken, in principe staat aller erin. Iedereen heeft een bepaalde energie/aura om zich heen. Door alles te weten over jouw aura en hiermee te leren leven (maar ook bijv. die van je partner te weten), kun je zoveel gelukkiger worden. Je leert wanneer je in je true self of not-self bent etc.
Je leert als het ware dat jouw lichaam de auto is en jou bewustzijn de bijrijder in de auto. De auto weet waar hij naartoe moet. Eigenlijk moeten wij ons daar niet mee bemoeien, maar dit doen we veel te vaak wel. Daarom voelen we ons dan niet fijn. We moeten leren de auto te laten rijden, zonder ons als bijrijder er mee te gaan bemoeien.

Hoe dan ook, ik vond het fantastisch, wie weet dat meer mensen het leuk vinden!
Je mag me altijd een berichtje sturen, wie weet kan ik wat voor je betekenen, als je in een zelfde soort proces zit als ik zat.

Bij deze ga ik jullie verlaten!

Geniet van iedere dag en knuffel zoveel als je kunt!

Heel veel liefs Talina

1. Annemarie:
    11 oktober 2020
    Mooi geschreven hoor! En heel fijn om te lezen dat je goed in je vel zit nu! Snel weer even bellen:)
  2. Marigje:
    11 oktober 2020
    Talina, wat fijn dat het proces je zo veel op heeft geleverd! Mooi ook dat je hier zo open over kan schrijven.
    Ik wens je alle goeds!!

Liefs, Marigje
  3. Berit van Osch:
    11 oktober 2020
    Wat een waardevolle reis heb je je zelf gegeven....♥️

Liefs Berit
  4. Wilma:
    Topper!
    Trots op jou hoe jij je leven durft te leven. Ook ik ben er van overtuigd dat we een soort van levensplan hebben en dat wanneer we de flow volgen het leven ons brengt waar we moeten zijn.
    Bovendien hebben lichaam en geest veel invloed op elkaar, waardoor klachten en ziektes kunnen ontstaan!
    Het mooiste cadeau is zelfliefde.
    Maar je moet het durven toelaten. En dat is een heel proces, innerlijk werk! En dat is vaak confronterend! En ja we zijn allemaal ggeconditioneerd. Als we open naar onszelf durven kijken helpt het op de weg naar " binnen". Want daar alleen vind je jouw antwoorden.
    Maar uiteindelijk zal iedereen deze weg gaan.
    Jij komt er wel lieve Talina. Bent al flink op weg.
    Geniet van alle moois dat op je pad komt.
    En ik hoop dat we hier samen nog eens over kunnen bomen.
    Liefs en een dikke knuffel van mij 😘 🙏❤
  5. Tamar:
    Mooi geschreven meid. Carpe Diem. Aaaaaltijd ❤
  6. Dolly van Vulpen Ketterings:
    11 oktober 2020
    ik sta verbaast wist niet wat je toch hebt doorgemaakt mij kwam je als n positieve vrouw over n lieve meid ik heb nog steeds n warm plekje in mijn hart ik blijf van je houden xx
  7. Talina:
    11 oktober 2020
    Dank jullie wel voor de lieve reacties ❤
  8. Afke:
    11 oktober 2020
    Wat fijn dat je weer een keer van je laat horen Talina. En helemaal fijn dat het goed met je gaat. Dat je daarvoor soms door pijnlijke momenten/ situaties gaat is onderdeel van het leven. Super hoe jij jouw pad bewandelt! Heel stiekem vind ik het wel jammer dat je niet terug komt maar zo ver weg blijft ;-) Ik gun je alle goeds en heel veel liefs voor jou en je naasten!
  9. Roberto.:
    11 oktober 2020
    Een heel aangrijpend verhaal, diep uit je hart.
    Ik wens je veel succes op Bonaire en heel veel leuke momenten met jou nieuwe liefde.
    Ontvang veel soenchis en abrasos van mij.
  10. Ina Rada:
    12 oktober 2020
    Talina wat een bijzonder verhaal!Heel feel succes op Bonaire!