Radiostilte

Hoi Lieve mensen,

Het lijkt alweer heel lang geleden dat ik een berichtje heb getypt. Ik kwam tot het besef dat ik hier al weer twee maanden ben. Wat vliegt de tijd en wat kan er veel gebeuren in twee maanden!

Genoeg te vertellen maar waar begin ik?
Ik ben namelijk afgelopen weekend tot het besef gekomen dat ik eigenlijk nog steeds niet helemaal geland ben. Raar misschien. Maar door mijn nieuwe werk, de nieuwe indrukken, de komst van Casper etc. Heb ik voor mijn gevoel zo in een flow geleefd dat ik nog niet echt stil heb kunnen staan bij mezelf. Dit ben ik de afgelopen dagen dan ook wat meer gaan doen. Dan kom ik er eigenlijk achter dat ik best wel moe ben.. Haha! Ook niet gek denk ik na emigreren, een nieuwe baan leren, bezoek, leuke feestjes etc. Het is dus nog steeds zoeken naar balans. Soms lekker leuke dingen doen en soms wat meer rust pakken. Soms onder de mensen, soms alleen zijn. Soms vol liefde zitten, soms me eenzaam voelen. Soms heel happy zijn, soms heel verdrietig. Het is echt een mengelmoes van van alles.Zonsondergang

Mijn doel toen ik naar Curacao ging was om weer dichter bij mezelf te komen, meer keuzes voor mezelf te maken.. haha, nou ik leer mezelf in ieder geval aardig kennen op deze manier. Dus goed in proces!

De afgelopen periode heb ik naast werken veel leuke dingen gedaan. Met collega's verschillende dingen ondernomen op het eiland. Naar een spa geweest, leuke strandjes bezocht etc. Ik heb echt het geluk met zulke leuke collega's! Morgen ben ik namelijk jarig en gaan ook veel van mijn collega's  mee een feestje vieren.. Heel veel zin in!

Ook is Casper de afgelopen weken op bezoek geweest. Dat was wel even wennen voor mij. Ook weer een moment waarin ik mezelf leerde kennen. Ik merkte dat ik al een beetje aan het veranderen ben. Dat ik het moeilijker vind me aan te passen dan eerder. Terwijl dit normaal denk ik wel iets was, wat ik goed kon.. Hmm, stof tot nadenken!

Casper en ik Avondje ZestCasper en ik hebben verschillende stranden bezocht, gezwommen met schildpadden, lekker gegeten en verschillende feestjes gevierd. Toch best bijzonder dat dit nog steeds kan samen!

Toen Casper weg was, was er ineens een soort van gat. Weer meer tijd om na te denken, mijn eigen ding te doen. Dat was wennen. Toen kwamen bepaalde emoties ook weer meer binnen.
Het maakt me soms verdrietig dat ik belangrijke mensen niet om me heen heb. Ook zijn de afgelopen weken twee goede vriendinnetjes van mij bevallen, waar ik niet zo maar even op bezoek kan. En heeft Lotte ook een rot tijd achter de rug. Wat een ander leven is dit ineens, waarin het veel lastiger is contact te houden met mensen die ik niet hier in mijn naaste omgeving heb.
Ook mis ik Caloe en Mylo erg. Ik krijg regelmatig berichtjes over ze en zie hoe gelukkig ze zijn. Dat maakt me heel blij, maar ergens had ik ze natuurlijk het liefst bij me.
Mylo <3Caloetje <3

Wat wel erg mee helpt is dat ik hier ook hele lieve diertjes heb waar ik mee mag werken. Iedere dag is het weer bijzonder om met de dolfijnen te werken! 5 mei zit mijn proeftijd er op. Hier heb ik al een gesprek over gehad. Zoals het er nu naar uit ziet, ben ik de proeftijd goed door gekomen en mag k blijven :D ..
Naast dat het natuurlijk heel bijzonder is om te zien wat deze dieren met de clienten doen, geniet ik zelf ook regelmatig van een swim met ze. Het is echt fantastisch om samen met ze op avontuur te gaan, om te ervaren dat zij graag met je willen zijn en het leuk en interessant vinden om samen dingen met je te ontdekken. Dit maakt mij heel blij!

Werken met 2 dolfijntjes

Als laatste wil ik nog even iets anders delen wat ik heel leuk vind en dat is dat ik met Salsa les begonnen ben. Dit wilde ik al heel lang en heb ik een aantal jaar geleden een paar lessen in gedaan, maar nu wil ik het dus serieus even goed gaan leren.. Heel erg leuk!

Nou nu na alle ups en downs weer een beetje besproken te hebben ga ik mijn blogje weer afsluiten.
Ik hoop dat jullie allen ook snel lekker kunnen gaan genieten van het mooie weer in Nederland en een leuk feestje gaan vieren op 5 mei!

Veel liefs Talina

Jumps

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    1 mei 2018
    Weer super leuk om te lezen...geniet ervan...dit is een geweldige ervaring...
  2. Rob vd K:
    1 mei 2018
    Een mooi openhartig verhaal......
    Het leven heeft zijn up's en down's. Zorgen voor meer up's verlicht de down's.

Succes daar.
    Groetjes, Rob
  3. Ina Rada:
    1 mei 2018
    Weer een mooi verhaal! En wat een mooie foto's!Morgen een super verjaardag!Liefs
  4. Hetty Schuurman:
    1 mei 2018
    Geef het de tijd, Talina, wat zijn nou 2 Maanden?
    5 Mei is voor ons altijd een bijzondere Dag omdat Marlon dan Jarig is, ook al viert ze het hier niet..........jij een leuke Verjaardag gewenst en probeer te genieten van alle bijzonde gebeurtenissen daar en doe kallum an!
    Groetjes, Hetty.
  5. Maaike:
    Leuk om te lezen weer Talina! Liefs van ons allemaal uit Zuid-Afrika 😘
  6. Maggy:
    2 mei 2018
    Even al je berichten gelezen! Wat gaat de tijd inderdaad snel... Leuk om te lezen hoe jij erin staat en vooral welke gedachtes er in je om gaan... Lekker genieten daar! En vooral met je prachtige baan. Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk en je lieve collega's hebt!
    Fijne verjaardag nog!
  7. Afke:
    2 mei 2018
    Toevallig van de week nog gedacht: "Hoe zou het met haar (jou dus) zijn?" Fijn, weer een update! Ik vind dat zooooooooo mooi, die zonsondergangen bij een strand en palmen enzo... heerlijk meis! Al hoewel ik me ook heel goed voor kan stellen dat het niet altijd alleen maar mooi en leuk zal zijn.
    Toi toi toi en liefs xxx